20 och fler frågor - part one!
För en herrans massa år sedan (2007) träffade jag Jonathan uppe i Stockholm. Det var i samband med släppet av Harry Potter och Dödsrelikerna, sista boken i serien, och det skulle vara ett event i Science Fiction-bokhandeln i Gamla Stan. Fullt med folk var det, hela gatan var fullknökad! 
Efteråt fick vi kontakt via msn och träffades en del under ca två månader, trots att han bodde i Stockholm och jag i Borås. Efter det har det till och från skett via sociala medier och vi har även sprungit på varandra på sci-fi-mässor i både Gbg och Stockholm. 
2011 hade jag dock utfrågning med honom via twitter (som jag typ aldrig använder längre...), vilken jag utmanades att besvara i min dåvarande blogg om han la upp alla svar i sin egen. Då den inte finns kvar längre blev jag ändå lite nyfiken på vad det var för frågor jag ställde då egentligen och tänkte mig att jag gör en sökning och ser om de ligger kvar på hans blogg och jo, det gjorde dem allt! Så, låt oss se hur jag hade besvarat dessa idag! Jag har dock ändrat delar av frågorna för att det skall funka bättre här, men vill ni se den i originalutförandet så ligger de på hans blogg, dock med hans svar då mina som sagt inte finns kvar på den gamla bloggen (nedlagd sen länge)! Hans svar är dock av det lite kortare slaget då det var hans exakta svar från Twitter. 
 
Var bor du nu förresten?
I en tvåa i Göteborg tillsammans med Micke. 

Ok! Boende - flyttat hemifrån iaf?
Längesedan! Flyttade ihop med Micke för snart fem år sedan, men bodde innan dess två år i egen lägenhet på Göta i Borås och dessförinnan med dåvarande bästisen Michaela på Norrmalm i 1,5 år.  

Vad är det för lägenhet du har? 
En bostadsrätt som Micke köpte för 8-10 år sedan! En tvåa på en återvändsagata i Majorna, så det är väldigt lugnt att bo här. Lägenheten i sig är väl lite mer Micke-anpassad än par-anpassade skulle jag vilja påstå, inget jag själv hade valt om vi köpt något ihop. 

Kan du tänka dig att bo någon annanstans än Gbg?
Ja, varför inte? Det gick ju bra att flytta hit så varför skulle man inte kunna göra om det? ;) 

Har du delat lägenhet med någon? Om ja - varför och hur gick det? Om nej - varför inte och kan du tänka dig det? 
Ja, jag har delat lägenhet med andra än familjen Ågren tre gånger. 
* Första gången gymnasiet med Justina. Vi bodde ihop i ungefär ett år innan hon tog studenten. 
* Andra gången bodde jag ihop med Michaela i ett och ett halvt år innan hon hittade ny lägenhet. 
Bägge gångerna slutade det med att jag sa upp kontakten med dem då jag under bägge vänskaperna varit för snäll och låtit dem bossa lite för mycket med mig. Till slut okade jag inte längre och sa upp kontakten - med Justina ca fyra månader efter utflytt och med Michaela efter nästan ett år. Justina har jag lite sporadisk kontakt med i dagsläget men Michaela har jag fortfarande ingen kontakt med. 
* Tredje gången är just nu med Micke, vilket fungerat bra under de fem år vi bott ihop! Förhoppningsvis blir det inte lika dramatiskt om vi någon gång skulle få för oss att gå isär...!

Hur går det för dig, rent personligt då?
Just nu känns saker och ting ok. Läget under kontroll så att säga. Saknar dock heltidsjobb, vilket väl är lite sisådär...

Singel eller förhållande?
Förhållande - förlovade till och med!

Hur långt har ditt längsta förhållande varit?
I skrivande stund 12 år and still going...

Hurdan är drömkvinnan (mannen i mitt svar då...)?
Well... Micke. Tålmodig, snäll, trygg, omtänksam, givmild, självständig. 

Utseende?  
Hade man fått fantisera hade jag sagt brunt, axellångt hår och bruna ögon. Orlando Bloom när han var 20-25! Jason Momoas luriga/skämtsamma blick är ju inte att leka med heller...!

Hur vill du bli uppvaktad?
Alltid trevligt med en romantisk utemiddag eller en överraskande present eller liknande. Inget storartat inför folk dock - då blir jag mest generad!

Är du en killtjusare?
Verkligen inte! 

Brukar det vara du som tar första steget?
Njae, tror jag är lite för skraj för att bli bränd...!  

Vad gillar du bäst; att ragga eller att bli raggad på?
I dagsläget varken eller... 

Vad jobbar du med nu?
Timanställd på K-Rauta, vilket leder till pass lite här och där - i perioder mer, just nu lite mindre.  

Körkort?
Ja, sen tre och ett halvt år typ!   

Hur skulle du beskriva dig själv för någon som aldrig träffat dig?
Snäll, stor, glasögon, vänlig, hjälpsam, ställer upp för vänner och bekanta om och när jag kan, god lyssnare, nyfiken. Dålig på att säga ifrån. 

Vad anser du vara din bästa respektive sämsta egenskap?
Sämsta - låter oftast folk få igenom betydligt mycket mer än vad jag egentligen tål eftersom jag är för snäll för att säga ifrån. 
Bästa - nyfikenheten/intresset för andra. Gillar den egenskapen hos mig själv iallafall, även om Micke många gånger ansett att jag är för nyfiken!

Vem är din bästa vän? Varför? 
Får svara som Jonathan - jag har ingen "bästa" vän. Jag har en massa vänner som jag tycker bra om - vissa mycket bra, men vill inte klassa någon som "bästa". 

Vad är det som gör en person till en bra vän?
För mig handlar det mycket om att jag vill kunna lita på personen i fråga, att det som sägs stannar där. Plus i kanten om man skrattar och har roligt ihop! I slutändan handlar det nog dock mest om personkemi, men tilliten är för mig viktig oavsett.  

Lever du själv upp till detta? 
Jag tror det... Jag är i egen mening kanske inte den roligaste personen, men jag tycker det känns som att folk känner att de kan lite på mig!   

Det är nu vi börjar komma in på lite konstiga frågor eftersom fantasin tryter! ;) Favoritplagg? Oj... Just nu en svart klännig med korta ärmar, lite småglittrig. 

Åhå! Sett den på bild om inte annat! Hur ofta används denna "utstyrsel"?
Vid lite festligare tillfällen, eller om jag vill vara lite "enkel" på hemmaplan och inte orkar dra på mig byxor...

Vilken är din största "godis-fälla" (om du har någon)?
Mjuka kakor... och cola.  


Iklädd den där klänningen med en bulle i handen...!

Här kändes det lite lagom att bryta första delen - kändes som att det var en heeeel del frågor som tog en herrans lång tid att svara på! Får helt enkelt 
återkomma med del två