20 och fler frågor - part two!
2011 hade jag en utfrågning av en kille via twitter (som jag typ aldrig använder längre...), vi träffades i Stockholm under släppet av sista Harry Potter-boken. Jag utmanades att besvara samma frågor i min blogg om han la upp alla svar i sin egen. Min dvårande blogg finns inte kvar längre men eftersom frågorna ligger kvar på hans blogg tog jag mig friheten att posta mina egna svar på nytt. Del ett hittar ni här, här kommer således del två! 

Är du morgon eller kvällsmänniska? 

Har betydligt lättare för att sitta uppe länge på kvällarna, så skulle säga kvällsmänniska! 

Så om du själv får välja så sitter du uppe länge? 
Hade hellre velat vara morgonmänniska faktiskt...!  

Är du impulsiv eller återhållsam?
Impulsiv. Om det inte är inför folk!

Skostorlek och favoritfärg?
40-41 och blå/grön. 

Fritidsintresse? 
Hästar och foto.  

Hur länge har du sysslat med dina fritidsintressen?
Hästar sedan 5 års ålder typ, foto började väl någonstans runt 15 men tog fart i gymnasiet - typ 16-17 år. 

Vad läste du till på Gymnasiet?
Hästhållning på Naturbruksgymnasiet i Svenljunga!

Har du några hemligheter? 
Det finns väl alltid någon hemlighet man håller för någon...  

Vad gör du helst en fredagskväll?
Njuter av att kunna vara uppe hur länge jag vill eftersom lördagarna är lediga! Oftast iallafall...  

Om du får en ledig dag, hur spenderar du den helst? 
Just nu är jag ju nästan alltid ledig känns det som, så just nu hade jag velat spendera dem ihop med Micke. Inte helt fel att spendera dem med någon rolig aktivitet, men det är roligare med sällskap än som nu; ensam. I jobbsammanhang spenderar jag helst de lediga dagarna hemma, framför en bra film och någon god middag. 

Hur ser ditt liv ut om tio år? 
Svårt att spekulera i, men förhoppningsvis med god hälsa och att jag och Micke tagit tag i det där giftermålet om inte annat...!  

Vilken tv-serie gillar du bäst?
Varierar! Blacklist på det stora hela, men även Lie to me som jag tycker avslutades alldeles för tidigt...! NCIS ligger också högt i topp!   

Musikintresse?
Ok, luddigt fråga... Men nja, inte jätte-stort!  

Vad för typ av musik brukar du lyssna på? Favorit-artist/band?
 
Mycket blandat, men extremt lite hiphop/rap. Backstreet Boys var favoriterna när jag var yngre, men numera känns det som att det är låtar jag faller för snarare än artister. Vissa artister "råkar" bara ha fler vettiga låtar än andra.  

En låt för resten av livet; vilken blir det? Och eftersom vi är inne på musik: finns det någon artist du "hatar"?
Oh, så svårt att välja! Men just nu hade jag svarat Dance Monkey med Tones and I. Tror dock inte det finns någon direkt "hat-artist", men som sagt njuter jag väl inte särskilt mycket av hiphop/rap. 

Läser du? Vad helst?

Älskar att läsa! Typ av bok varierar dock men just nu är det mycket fantasy!

Mest minnesvärda boken?
Harry Potter-serien? 

Vad är det som gör HP-serien så bra?
Humor, magi, välskrivna karaktärer, believable. 

Anser du filmerna lika bra som böckerna?
Nej. Långt ifrån!

Vart skulle du helst vilja resa? Vilken är din hittills mest minnesvärda resa och varför? 
Nya Zeeland - Hobbitland!! Och för att naturen tycks amazing...!
Hittills mest minnersvärda... Desto svårare att besvara, tycker alla resor varit minnesvärda av olika anledningar!


Vem, levande eller död, skulle du helstvilja träffa? 
Svårt att välja ut någon specifik... Aldrig träffat morfar exempelvis, vilket hade varit kul. Hade även varit intressant att träffa farfar i vuxen ålder - nu är det ju 20 år sedan han gick bort.  

Tror du på ett liv efter döden? Vad skulle du välja att skriva på din egen gravsten? (hemskt ämne visserligen)
Ja, jag vill tro att det finns något efter döden. Kan inte bara vara så att allt tar slut rätt upp och ner.
På min gravsten... Något simpelt, typ "Här vilar Elina Ågren"...

Vad är det mest olagliga du gjort?
Snott ett nationellt prov i nian? :P

En måltid resten av livet - vilken blir det?
Pasta...

Dricker du alkohol? Vilken dricker du helst?
Ibland. Mestadels drinkar, i så fall rosa pantern i första hand!

Har du medvetet fått någon att gråta?

Nej, inte vad jag kan minnas iallafall! 

Varför? :P
Varför skulle jag? 

Vad är det värsta du vet?
Att bli missförstådd. Att vara oförberett kastas in i saker och ting.  

Vilket är den bästa svordomen?
Fan! 

Är det även den du använder flitigast?
Nej.

Vilket är det då?
Bajskorv! Men det är väl egentligen ingen svordom... 

Vad brukar få dig att bli ledsen?
Hårda kommentarer eller när folk inte tycks höra/lyssna på mig. 

När grät du sist?
Just nu minns jag inte exakt när, men någon månad sedan kanske? 

Är du bra på att passa tider?
Jo, men det tycker jag!

Har du någon hemlig talang?
Kan spela tvärflöjt. Inte jättebra längre, otroligt ringrostig men jag kan få fram en del toner iallafall!

Vilken tid på året gillar du bäst? Varför?
Våren, efter en seg och kall vinter!

Vilken är din bästa möbel?
Soffan! Micke-köpt förvisso, men definitivt den jag gillar mest! 

Den ultimata gåvan till dig - vilken är det?
Förståelse och vänlighet.