Röda Sten
Micke har varit ledig måndag-tisdag, vilket betyder att vi haft lite extra lång-helg ihop. Vi pratade redan igår om att ta en promenad ner till Klippan, åka över med båten till Eriksberg och strosa längs med den sidan av hamnen. Det är ett väldigt fint att promenera längs med den sidan, ligger även några caféer där om jag inte missminner mig. Görmysigt tänkte jag, ta en promenad och en fika! 
När vi var mer eller mindre framme vid färjeläget fick Micke lite feeling och kände för att ta svängen bort mot Röda Sten istället. Sure - why not! Vi gick och vi gick och vi gick tills vi kände att nu har vi bägge promenerat längre bort på Röda Sten än någon av oss gjort tidigare. En timme tog det totalt, med lite små-stopp på vägen för att fota. Vilket var det jag egentligen hade tänkt mig att det här inlägget skulle innehålla; foton från dagens promenad! 



Eriksbergskranen

Hotel Waterfront med Älvsborgsbron bakom. 

Isbjörnen under Älvsborgsbron
 
Göta Älvs mynning


En Mikael! 
 
Älvsborgsbron igen. 
 
Eriksbergskranen ur en annan vinkel

Kustbevakningen på väg in

Blommor tillhörande konstverket "Fredsgudinnan Nuclear Disarmament"

Konstverket itself
 
Tjusig liten allé (som säkerligen ser än bättre ut när den grönskar)

Älvsborgsbron i fjärran, sedd ur en vinkel iallafall jag sällan ser den.