Intervju
Okej, intervju alltså. Snabba ryck as always - tror det tog typ 1,5 dag att få svar efter att ha skickat in ansökan. "Hej, vi vill se dig på intervju, kan du komma på tisdag kl 8?" Och här har jag legat hemma och tagit sovmorgon i typ två veckors tid, men är det vad de har att erbjuda så är det det de har att erbjuda. Bör kanske tillägga att jag inte jobbat på K-Rauta på två veckor i och med att de just nu inte har mer att erbjuda, därav dags att lägga 100% på att söka nytt! 
Lite fjärilar kom det allt under gårdagen men de la sig ganska snabbt. Man får gå dit och ge vad man kan helt enkelt. Uppgång vid 6, åkte från Gråberget 6.30, framme vid Bäckebol typ 7.20, så jag hann ju vakna iallafall! ;) 
Väl framme satsade jag på frukost i form av två frallor inköpta under gårdagen medan jag väntade - kändes lite tidigt att komma och knacka på en halvtimme för tidigt. När klockan var 54 gick jag dock in för mitt möte med Victoria på Bauhaus. Yngre än jag hade tänkt mig och med ett helt häfte på typ 10-15 sidor med frågor. Hon ställde dock inte alla, tack och lov! Fick berätta vad jag gör nu, vad jag gjort tidigare, varför jag sökt just den här tjänsten, hur min chef skulle beskriva mig samt min egen bästa/sämsta egenskap. Bland annat. 
På väg från det lilla kontoret/konferensrummet passerade vi även chefens rum, en kille som tiigare jobbat på K-Rauta. Han var tydligen den som tyckt att jag skulle komma på intervju så fort han såg att jag jobbar på K-Rauta! ;) 
Anyway - tyckte själv intervjun kändes sådär. Okej men inte mycket mer än så. Det som gör att jag personligen känner mig lite tveksam just nu är att man vid öppning börjar 05.30. Det är ju SVINIGT tidigt, särskilt när man ska ta sig från Majorna. Jag kikade på det som hastigast igår och såg att det går att ta sig till Bäckebol på morgnarna från Chapmans Torg, men efter att ha varit på intervjun tog jag en titt till på reseplaneraren. Vagn avgår 4.30, alltså måste jag gå hemifrån typ 4.15 i och med att bussarna inte går uppifrån vårt lilla berg förrän en timme senare. Vilket känns sjukt segt. Inte morgonpigg normalt sett, men när jag jobbat på K-Rauta har jag först och främst börjat en timme senare plus att jag inte behövt lämna hemmet förrän 5.40, vilket känts helt ok. 
Aja, vi får väl se hur det blir - hon hade inte fått in mer än 10-12 ansökningar (konstigt nog) så vi får väl se vad som händer.