Klubbdag
Igår körde jag ett pass igen - 9-19 och som titeln säger var det klubbdag! Det innebar 20% på olika delar av sortimentet, bland annat färg, jord, Gardena (trädgårdsgrejer) och Cello-grillar. Tidigare klubbdagar har rabatten legat på hela sortimentet men idag var det alltså dags att testa något nytt och köra på vissa utvalda områden istället. 

Egentligen är jag inte så mycket för att jobba kunddagarna, just för att det är en lång arbetsdag med högt kundtryck och mycket fokus just på medlemskap - om kund är medlem, om den vill bli och att rabatten idag enbart gäller för medlemmar. Det positiva i det hela är förvisso att tiden springer iväg med tanke på att man har kunder så gott som i ett, vilket gör att man inte tänker så mycket på klockan. 
Väl på plats är det alltså inga problem - då går jag in i jobbrollen och kör! I år lyckades jag även placera mig väl i den kassa som kallas kassa 1 - den första efter informationen, på så vis undvek jag returer och reklamationer och kunde koncentrera mig på att bara ta "vanliga" kunder. Det är alltid lite bekvämare, lite enklare. Det är först i slutet av en sån här dag, då jag hängt av mig arbetskläderna och lämnar arbetsplatsen som jag känner mig helt slutkörd... Så fort jag satt mig på bussen kryper jag in i min lilla bubbla och vill bara vara ifred för att återhämta mig rent mentalt. Den där bubblan har jag bott i sen igår och inte ens Micke har varit välkommen in.
Tacksamt nog ledig ett par dagar nu så jag kan fortsätta ladda de mentala batterierna och återgå till mitt normala jag igen!