Nu så...!
Hade öppningen under gårdagen - 6.45-16 alltså. Märkte dock inte av något Corona-virus rent kund-mässigt då det faktiskt var rätt bra tryck för att vara en helt vanlig vardag. 
Det var litegrann att göra från 9-tiden - inte så att jag var nersprungen just då, men det dök upp grejer som tar lite längre tid att lösa ibland så som två reklamationer. Tacksamt nog räckte det med att ta kundens uppgifter samt en kvittokopia så kunde jag lösa själva reklamationerna vid ett lugnare tillfälle i datorn när nästa kassa-kollega dök upp.
Enligt schemat skulle jag få sällskap vid 11 av Johannes, vilken han måste blivit inbokad på i helgen då jag låg ensam när jag kikade i torsdags/fredags. Kändes dock skönt att veta att det var löst och att jag inte skulle behöva stå själv! Började dock bli lite fundersam när jag såg klockan närma sig halv tolv och han fortfarande inte dykt upp... Det visade sig dock att han fått lov att komma in senare. Han skulle dock hinna dyka upp innan jag slutade. Framåt halv ett började jag känna att det var dags för lite lunch. I och med att Johannes fortfarande inte dykt upp ringde jag jouren som kom ner och täckte upp när jag var borta.
På det stora hela känns det som att det gått bra ändå, dock var det ju lite av en sådan dag då det titt som tätt dök upp saker som tar lite tid... Reklamationer där man måste kontrollera bästa sätt att lösa det på, returer där kund ska köpa nya saker samtidigt, någon som ska bli medlem i samband med köp... Och då blir det lätt så att kön börjar växa. 

Även idag känns det som att det varit en hel del kunder. Det har än så länge inte varit några tidskrävande saker utan mest så att det varit kunder i kassan så gott som hela dan.