Grattis päps!
Som rubriken lyder vart det kalas för papsen, vilket skedde på Pinchos i Borås. I och med att jag jobbar på lokalförvaltningen hela sommaren, ända in i september, så blev det till att packa allt redan igår och sedan åka direkt från jobbet. Micke mötte upp på Åkareplatsen lagom till avfärd.
Från centralen i Borås är det gångavstånd till Pinchos där sällskapet väntade; mamsen, papsen, syrran, farbror Håkan, faster Eva och kusin Rikard. 
Maten var fantastisk får jag säga! Jag hann med en oxfilé-pasta, kebabpizza, sötpotstispommes, en ostburgare samt en risotto med kräftor. Tack och lov är det ju små tapas, men mätt blev man allt ändå! Det är faktiskt mer mättande än man tror... Ändå skulle man ta in dessert, vilket blev plättar samt en friterad kanelbulle med glass för min del. Den sistnämnde var jag lite tveksam till men den var faktiskt förvånansvärt god. Grymt gott och grymt trevligt! 

Årets fölsedagspresent av mig och Micke var för övrigt tre flaskor Jack Daniels samt tre chokladkakor i en trälåda. 





Hipp hipp! 

Födelsedagsbarnet fick även en gratis dessert: