Toso
Söndagsnöjet var från början tänkt att inledas med middag på Toso följt av konsert på Konserthuset i Göteborg. Ja, det gick ju lite sisådär... Konserten vi skulle se - Lord of the Rings-filmernas musik uppspelad av symfoniorkestern, har blivit uppskjuten sen 2020. Första datumet som var satt var i mars blev uppskjutet pga covid-restriktionerna som kom då. Efter det har det skjutits upp ytterligare en eller två gånger innan vi landade på dagens datum. I fredags kom ett mail om att man fått ställa in pga rådande läge i Europa. Jahopp...
Ågrens var dock sugna på att komma till Gbg och gå på restaurang ändå, vilket Micke och jag var glada över. 
Toso som ligger vid Götaplatsens topp, bakom stadsteatern hade vi bokat till 17:30. Jag och Micke var ett par minuter sena pga försening med vagnen, men vad gjorde det när vi hade två timmars sittning! 
Micke och papsen delade på en avsmakningsmeny medan mamma, Jessica och jag tog in lite blandade rätter att dela på. En 7-8 rätter tyckte servitrisen var lagom på tre personer varpå vi tog in Crispy Shrimps med chilicreme, nudlar "dan dan" med oxe, BBQ "appuru" på fläsksida, "dakgangjeong" med kyckling i en koreansk bbq-sås, Crispy Pork samt varsin softbun (pork till mig och mäms, tofu till Percy). Därefter var vi väldigt mätta! 
Bäst av det vi åt var nog räkorna i chilicreme (efter att man saltat på dem) alternativt fläsksidan BBQ. Dock kunde vi hoppat nudlarna - de var alldeles för syrliga för min smak. Efterrätten var grym också - chokladfondant! Liiiite för lite glass till, men smakerna satt och fantastisk insida på fondanten. 

Rent kostnadsmässigt skulle jag dock säga att det var lite dyrt, men det är ju verkligen en fin-restaurang också... 


Inredningsstil:





Sällskapet:




Och självklart maten: