Hem från Kiel
Jag vaknade hyfsat tidigt, just för frukostens skull. Micke är ju inte mycket för sådant och valde att ligga och dra sig en stund till. Personligen tycker jag frukosten var lite sisådär, det fanns inte mycket jag kände var sådär... Wow liksom. Blev ett par mackor iallafall, testade även våfflorna som man fick tillreda själv. Lite torra för min smak. 
Efter utcheckning tog vi en sväng ner till Karstadt (igen) där jag tog en glass på glasserian vi besökt under gårdagen. Absolut mumsig! Vi inhandlade även lite gåvor på olja och vinäger-butiken mittemot och styrde sedan kosan in på själva Karstadt-butiken. Mycket likt Åhléns i Nordstan, som Micke sa, med olika "sektioner". På första plan fanns mycket spink, parfym, handväskor och smycken, på våningen ovanför fanns saker för hemmet, ytterligare en våning upp fanns damernas o.s.v. Längst upp låg en restaurang till vilken vi styrde stegen för dagens lunch - jägarschnitzel. Absolut mumsigt och med en fantastisk utsikt! 
Innan vi skulle hämta våra grejer på hotellet ville Micke iväg till en butik i andra änden av gågatan. Han sprang iväg medan jag strosade i lugn och ro på Karstadt. Hittade inget spännande dessvärre, men lite kul att gå runt och kika om inte annat. 

Vy från hotellet i dagsljus! 

På båten klev vi faktiskt i badet ganska omgående. Där låg vi och spanade ut över Kiel och kände väl lite att Jaa... Såhär skulle man kunna ha det fler gånger! Enda kruxet var väl att vi inte riktigt kände igen oss på själva båten... Vi har tydligen haft lite flyt och åkt med Germanica tidigare gånger. Nu befann sig dock Germanica i Göteborg, vilket betyder att vi åkte med Scandinavica. Den ser dock lite annorlunda ut. Vi fick liksom inte riktigt grepp om planlösningen, det kändes som att hissarna inte gick som vi ville, restaurangen låg inte där vi ville och tax freen var inte där vi tänkt oss heller... Trevligt hade vi ändå!
Inköp gjordes på båten likaså - Micke skulle ha öl med sig hem till Sverige såklart! Tur han tänkt på att ta med sig en liten lastare, på vilken han fick plats med 8 case'ar. Det blev även en enkel kvällsmat i caféet i form av varsin tekaka, räkor för min del och köttbullar för Micke. Och quiz såklart! Vilket gick sådär, bara 7 rätt den här vändan av 10 möjliga. 

I Göteborg meddelade Micke ganska tidigt att han minsann inte skulle kånka allt hem till fots igen - vilket jag köper alla dar i veckan. Taxi beställdes och hem kom vi. Får allt säga att det var rätt skönt ändå, att få landa i sin egen säng igen. Blev en power nap, vilket var väldigt behövligt - kan inte direkt påstå att jag sovit helt hundra i smala, hårda sängar denna resa. Men mysigt har vi absolut haft det och väldigt avslappnande! 
 
Foton: 
 
Glasserian! 

Lunch

 
Vyn över Kiel
 
Middag

I väntan på taxi...