Micke fyller år!
Micke fyller alltså 43, vilket firades med sovmorgon av herrn. Därefter suktade ett stopp på Västerhus, där en födelsedagsdrink väntade. Ett par utav våra stammis-vänner dök upp för att fira födelsedagsbarnet likaså och jag passade då på att ge Micke hans presenter (bilder ligger nedan). En T-shirt fick han av mig och BoBo samt en drinkshaker och en fjäder-fluga av mig.


Vi förflyttade oss sedan mot Tysklands-terminalen för vår tur över till Kiel. Längst upp på däck 11 hade vi vår hytt - till skillnad från i våras hade vi denna gång ett spa-bad i vår hytt. Nu hade vi alltså sovrum/vardagsrum i ett (kändes som vilket hotellrum som helst), samt en separat ingång till vårt spa-bad. I det extra rummet fanns i princip enbart själva "badkaret" samt ett litet bord med två stolar. Man kunde även ta sig rätt ut på däck via en egen dörr. Kändes riktigt lyxigt! Kan ju nämna att Micke var väldigt snabb med att ta en dusch och skutta i. Där satt han och njöt, medan jag tog en drink vid sidan av. 

Vi drog oss därefter ner ett par våningar för att avnjutta en middag, ingen buffé bokad den här resan, så det blev köttbullar i "caféet". Verkligen inget fel på dem! 
På den efterföljande quizen gick det ok, vi landade på 15 av 20. Blev en felskrivning från min sida (Anford istället för Anfield), ett namn Micke inte lyckades värka fram på en country-artist samt stolpe ut på en fråga (vi dividerade kring ifall språket var spanska eller portugisiska). Utöver dessa var det två frågor vi verkligen inte lyckades gräva fram ett svar på alls, så de räknade vi kallt med att vi skulle få fel på. 

Mickes presenter:




På båten