Pinchos
Det blir inte alltid som man tänkt sig - vi skulle egentligen haft en sittning på ett event borta i Majorna. Under förmiddagen fick jag dock ett mess om att det var inställt på grund av sjukdom, så det blev till att tänka om. 
Pinchos? frågade Micke. 
Kan vi göra! Ska vi testa den vi inte testat förut eller ta den i Linné? undrade jag
Mig spelar det mindre roll, tyckte Micke. Vilken är det vi inte testat? 
Den som ligger i höjd med Universitet. 
Ja men den kan vi väl testa. Nytt är säkert bra! 

Sålunda blev det bestämt. Jag bokade bord till 17:30, vilket gjorde att vi hann med en fördrink på Gustav Vasa nere vid Vasaplatsen. Blev dock en fördrink även på Pinchos, vilken bartendern levererade väldigt bra! De hade dock väldigt lite folk för dagen, så han passade även på att gå ut med drickorna åt oss. När sedan maten var klar gjorde han likaså där. 
Första vändan blev det oxkind, pasta och heta räkor åt Micke samt hamburgare och tre olika sorters taco åt mig; friterad fisk, kyckling och fläsk i mjuka bröd. Fisken var väl det "sämsta" för min del, medan burgaren fick högsta betyg. Micke älskade pastan och fick mig att lova att ta in en sådan! Jo, en pasta fick jag allt ner och sen var det stopp... Mycket bra mat överlag i mitt tycke och även om jag kallade fisken sämst så var den inte dålig. Blir kanske ett besök snart igen... 
 
 
Gustav Vasa: 
 
 
Pinchos: