Malmö
Varför drar vi inte till Malmö i mellandagarna undrade Micke för ett tag sedan och ja, why not? Två nätter bokade vi på Elite Hotel Savoy. Jag bodde ju på Elite i somras när jag var nere på semester, dock på systerhotellet som jag upplevde som bra. Rummet var förvisso större på Esplanade men finare på Savoy.  
Efter att ha checkat in och chillat en stund tog vi en sväng ut på stan. Vi tog en första dricka på Victors, där Micke googlade fram en annan pub som han var lite sugen på. Vi började traska åt det hållet, vilket visade sig vara en promenad på 1,6 kilometer. När vi kommit ungeför två tredjedelar googlade även jag på puben och fick då upp att de hade stängt - öppnar åter på måndag. Varför ska vi ens gå dit då undrade jag, men jo det skulle vi! Det slutade med att puben visade sig vara stängd för renovering. 
Äh, vi får väl gå tillbaka till stan då! tyckte Micke. Det verkar ju inte ligga något vettigt här i krokarna ändå...
Dröm och glöm - jag tar bussen!
sa jag. Den går om 5 minuter. 
Slutade då med att Micke promenerade ensam medan jag tog ner Skånetrafikens app och löste en biljett. På vägen googlade han fram en engelsk pub som hette Pickwick. Den låg i princip där jag hoppade av, så det var väldans smidigt. Där satt vi och finulade på vad vi skulle äta till middag... Jag hade bara käkat "brunch" på tåget i form av subway, så någon lunch orkade ingen av oss (Micke äter sällan varken frukost eller lunch). Micke skulle nödvändigtvis till Lion Bar innan hemgång, så vi bestämda oss för att gå dit och käka middag. 
Tillbaka på hotellet hittade Micke en möjlighet att boka frukost till dagen efter. Det hängde nämligen en lapp inne på rummet där man kunde fylla i hur många portioner av bröd, croissant, ost, skinka, apelsin/tomat-juice, flingor, bacon/äggröra/korv o.s.v. man ville beställa samt vilken tid man ville att de skulle servera frukosten. Det lät ju lite lyxigt och kostade knappt en hundring extra, så det beställde vi! 09:35 knackade det således på dörren under onsdagen. Tjejen som kom med maten bad om ursäkt - äggen hade inte kommit som planerat, så de löste en portion pannkakor istället. Inte mig emot - jag gillar pannkakor och var lite besviken igår att det inte hade gått att välja det så det var bara positivt för min del. 

Frukosten på rummet

För dagen hade vi inte mycket planerat, annat än att Micke behövde köpa ett par vantar samt att vi skulle på middag med Sara och Thomas vid 18. 
Vi åkte därav buss till köpcentrat Triangeln. Fullt med folk var det, men ett par vantar hittade han allt. Därefter flydde vi fältet och slog oss ner på en pub som visade sig vara en MFF-pub. Helt ok ställe dock, "fint" för att vara ett utav Mickes hak. Tanken var väl egentligen bara at sitta där en stund för att sedan ta oss till Disgusting Food Museum, men vi blev liksom sittandes. Får ta och boka om det till nästa vända! 
Middagen med Thomas och Sara var supertrevlig - vi fastnade i typ fyra timmar på JP's och bara tjötade. Ja åt också då såklart - de tog in varsin planka (en kött och en lax), jag och Micke tog in varsin Krögarpanna; Oxfilé & Fläskfilé som serverades med potatisgratäng, kantarellsås & bearnaisesås. Absolut gott och väl tilltagna portioner, vilket gör att vi lär komma tillbaka! 

Idag checkade vi således ut för att dra hemåt. Jag käkade frukost nere i restaurangen innan avgång. Fullt med folk och knappt någon ledig sittplats, så jag får ändå säga att jag föredrog frukosten på rummet i lugn och ro! Nu sitter vi och chillar på stationen, på Oleary's i väntan på att tåget ska rulla in och göra sig startklart.
Även om vi "bara" har besökt barer så känns det skönt med lite miljöombyte. Det var välbehövligt! Väldigt lugnande för sinnet får jag säga. Plus i kanten att vi inte behövde betala för vår frukosten som serverades på rummet eller den chipspåse som öppnades igår natt... Killen i receptionen bara viftade bort det hela när Micke tog upp det, vilket vi tackar ödmjukast för! 
 
Lite recensioner om pubarna vi besökte HÄR
Hotellet: 
 
 

På stan: