Schnitzelplatz Lagerhuset
Idag var det min tur att välja aktivitet för vår dejt-night och valet föll på Schnitzelplatz Lagerhuset. Jag hade två restauranger att välja mellan, men kände att jag orkar inte ge mig in i stan och snurra. Valet föll därav på det bättre läget, två minuters gångavstånd från Järntorget på sin höjd. 
Stället var nytt för både mig och Micke och Schnitzel Cordon Bleu lockade oss bägge. Det var inte mycket folk i lokalen, vilket var tacksamt på sitt sätt. Personalen var väldans trevlig och sådär lagom som man vill ha det. De lät oss äta en stund i lugn och ro innan de kom fram och kollade läget samt tog en ny beställning på dricka - Micke körde Pilsner Urquell, som enligt herrn var färsk och fantastisk!
Det gick väldans snabbt att få ut maten, vilket på sitt sätt var skönt. Slippa vänta liksom! Dock var vi inte helt förtjusta i paneringen som kändes lite väl hårdstekt och knaprig, främst på ytterkanterna. Inte så att den var bränd, men gillade inte riktigt konsistensen personligen. Innehållet var dock riktigt gott, men hade inte skadat om ost och bacon-fyllningen nådde även ytterkanterna. 
Efter maten körde jag en apfelstrudel. Älskade den skarpa kanel-smaken, dock inser jag varje gång jag tar en strudel att det aldrig är lika gott som en vanlig äppelkaka...