Barbie
 Barbie! Micke var den som föreslog det, själv var jag lite nyfiken men hade nog inte valt att se den om inte Micke föreslagit det. Min förutfattade mening var trots allt att den är upp-hypad och säkerligen as-töntig/barnslig. Själv har jag ju aldrig vartså värst inne på Barbie… Ja, jag hade ett par Barbie när jag var liten, men jag var inte frälst. Anyway blev det VIP med start kl 21. Det var förvånansvärt många som orkat ut denna sena timma mitt i veckan (semester kanske?). 
 Filmen i sig handlade om en klassisk Barbie, spelad av Margot Robbie. Hon lever sitt drömliv i Barbieland där allt styrs av de kvinnliga Barbiesarna. Ken finns där i olika skepnader och gör allt för att fånga Barbies uppmärksamhet. 
En dag sker dock något märkligt - Barbie börjar plötsligt få dödstankar, fötterna blir "platta" och hon börjar få celluliter… Efter ett besök hos Weird Barbie för en konsultation får hon rådet att bege sig till den riktiga världen för att ta reda på vad som hänt, då det hela hänger ihop med Barbies ägare. Är ägaren ur form blir Barbie ur form.
Hon tar sig därav in i vuxenvärlden ihop med en Ken, där hon upptäcker att livet inte är lika perfekt som hon trodde, medan Ken för första gången får uppleva att folk verkligen ser honom.

Jag hade som sagt förväntat mig att den skulle vara lite töntig men den var faktiskt bättre än jag trodde. Det är väl ingen ny favoritfilm, men ändå sevärt.