Det skulle ju regna...
Ja, det var så vi sa och därav bokade vi under gårdagen biljetter till British Museum idag. Dock blev det inträde från 14,så vi beslöt oss för att ta en lugn förmiddag. Vi köpte vykort och satte oss på The Swan för att skriva dem. Vid lunchtid gick vi till restaurangen som låg vägg i vägg, en kinesisk som heter Master Wei Xi'An. Jag och mamma tog in vårrullar med kyckling att dela på till förrätt, pappa körd någon svart svamp och syrran tog in sötpotatisbollar av något slag. Jag tyckte vårrullarna var väldigt bra. Till huvudrätt blev det sweet and sour chicken med stekt ris, paps och syster körde en nudelrätt men med olika protein; kyckling och beef. Mamma tog en braised beef som smakade lite som en kalops. Min var jag jätte-nöjd med! 

Inne på British Museum, till vilken det var väldigt lång kö, började vi med den romersk-brittiska delen. Papsen var mest sugen på den delen vilken var lite trevlig med all mosaik. För egen del var jag mest intresserad av det egyptiska, vilket de flesta besökarna tycktes vara. Där var det trångt!! 
Där lyckades jag iallafall se Cleopatra innan jag tappade all energi. Mamma likaså, varpå vi gav upp besöket. Vi insåg att det var lite väl mycket folk för vår smak... 
Regnade gjorde det dock inte - det var strålande solsken både när vi klev in och när vi klev ut. 

Kvällens middag åts på två separata ställen - päronen hade bokat in sig på hotellet där man hade en interaktiv teater a'la Pang i Bygget. Där var det tre skådisar som spelade Sybil, Basil och Manuel. Tydligen ganska roligt! 
Vi två yngre var inte lika sugna, så vi gick runt hörnet till Plan Burrito Bar där man bygger sin egen Burrito. Det var väl helt ok, men inget vi längtar tillbaka till London för! 

Lunch:








British Museum:











Middag:


Foto: Mammarängen

Foto: Mammarängen

Foto: Mammarängen