Hemsökt Museum
Jag passade på att dra til Borås såhär direkt efter hemkomst från Malmö. Vi hade en del att gå igenom inför den kommande London-resan tilla tt börja med. Vi har ett par aktiviteter bokat, framförallt heldagen med Harry Potter Studio Tours. Vi har även en hel del förslag på saker som verkar intressanta som vi behövde börja gå igenom. Vad hinner vi och vad hinner vi inte typ. Päronen vill exempelvis ta en middag på hotellet med Fawlty Towers-tema, där personer föreställande karaktärerna cirkulerar i lokalen på något vis. Jag och syrran var inte lika sugna, så vi bokade två biljetter till päronen. Jag och Jessica får hitta på något annat, varav ett förslag som uppkom var att gå på bio och se Lilla Sjöjungfrun. 
Vi bestämde även en dag då vi ska till Battersea Power Station, om jag förstått det hela rätt är det en sorts shoppingcenter numera. Vi konstaterade att det i krokarna finns flertalet andra aktiviteter som vi noterat som intressanta vilket gör att vi troligen har en heldag i området. 
Kvällen avslutades med räkor samt ett par schack-partier mot papsen där jag lyckades med konststycket 3-0!

Nu under söndagen drog vi iväg till Hemsökt Museum, ett ställe med påstått ockulta saker. Killarna som driver det driver även en youtube-serie som heter Laxton och är även med i Jocke och Jonnas program Spökjakt. Jag har ju hört talas om spökjakt, men kopplade inte att det var samma snubbar som drev detta museum!  
Jag har nog inte tänkt så mycket på vad jag hade förväntat mig av detta museum. Risken finns ju att det blir lite "töntigt", men det var ändå upplagt på ett chysst sätt. Man fick lite utav en introduktion om att man kan känna av saker och ting och om man gör det får man självklart komma ut till entrén för att landa/skaka av sig obehaget eller spökena... Det fanns inget rätt eller fel i hur man tar sig igenom museet sa man, så vi fortsatte rakt in i korridoren bakom entrédörren. Där hängde massvis med speglar som man fått med sig från olika hemsökta platser bl.a. Det satt även infolappar vid flertalet speglar om varifrån de kom samt vad det betyder ur ett rent "spök/hemsökt-syfte". Utöver det fanns många dockor och möbler, de flesta med längre texter om varifrån de kom och vad som sägs ha hänt med föremålet för att det ska kallas just hemsökt. Förvånansvärt välgjort, men lite vääääl mycket text i längden. Förstår att varje föremål har sin egen story och att det inte går att dra alla över en kam så att säga bara för att de kommer från samma hus/familj. Ändå värt besöket känns det som, omkring 6/10 skulle jag säga!