Malmö
Dag 1 innebar tidig uppgång, redan vid 6-snåret. Tog en snabbdusch och packade ihop det sista innan det var dags att röra sig till Mölndals Station och tåget. Var smidigast att åka vi Frölunda, så jag tog bussen dit, köpte en frukostmacka och sedan vidare till Mölndal. Lyckades hitta vart mitt öresundståg gick med gott om tid tillgodo.
Resan ner gick på 3 timmar med ett snabbt byte i Falkenberg pga problem med en vagn.
I Malmö mötte jag upp en vän som följde med mig till hotellet - Elite Esplanade. Hade lite tur - ett rum var ledigt, så jag fick nyckel trots att jag var tre och en halv timme tidig. Stort och rymligt var det verkligen, med en queen size bed och fyra kuddar... Kände direkt att det här ska jag nog överleva i tre nätter utan problem. 
Vi fastnade där i någon timme och tjötade innan vi kom på oss själva - vi skulle ju ut och käka lunch! Vi klev i princip runt hörnet till Stortorget där det låg en hel drös med restauranger. Efter lite om och men klev vi in på Piccolo Mondo. En risotto med grönsaker och en pasta med tomatsås och mozzarella föll valen på. Vi upplevde bägge att det var ok, vi hade nog förväntat oss bättre då det såg otroligt fint ut när vi fick in det. 
Vi tog en sväng i en park och gav oss sedan mot centralen varifrån Malmös svar på Paddan - Rundan - skulle avgå. Lite mysigt att åka runt och bara njuta av vädret och se lite olika sites of Malmö. 
Till middag blev det indiskt på Dehli. Inte lika bra som de Göteborgska restaurangerna, men väldigt gott ost-naan! Då min väns sambo var med och åt tog vi även en sväng till stranden varifrån vi hade god utsikt över Turning Torso samt en hint av Danmark på andra sidan havet. 


Rundan:




Havet: