Shopping
Klart man ska hinna med att shoppa lite också! Blev därav att S kom och mötte upp mig på hotellet varifrån vi gick till ett närbeläget cafe - konditori Katarina. Smörgås, apelsinjuice och en bakelse blev det för min del. Smörgås, the och bakelse för hennes del.
Vädret var lite sisådär idag, kom korta skurar följt av korta uppehåll. Under just ett sådant uppehåll gav vi oss ut försatt starta shoppingen. Chokladbutiken och the-butiken var det enda vi beslutat oss om i förväg att vi skulle besöka. Chokladbutiken låg på samma gata vill jag minnas, så där stack vi in nosarna och shoppade lite. Tre chokladkakor för min del, där jag tänker ge bort iallafall tre. The-butiken låg på shoppingstråket Södergatan. Det var en mindre butik och ganska mycket folk, så eftersom jag inget skulle ha gick jag ut igen. S han också ut lagom tills det började regna igen. Vi tog skydd i Lejonpassagen, som jag trodde innehöll shopping men som visade sig vara advokatfirma och andra kontor samt en pub. Vi gick tillbaka igen, då var det uppehåll så vi började röra oss mot Gustav Adolfs Torg. Där kikade vi på blommor som S var lite sugen på till lägenheten. Vi slog oss ner en stund på torget och tjötade lite, men när regnet återigen började droppa från skyn reste vi på oss och tog in på ett cafe för en fika. Där fick S kontakt med sin sambo som skulle runda av vid lunch. Han styrde således kosan åt vårt håll, varpå vi gjorde ett snabbt besök inne på Åhléns där jag kikade på kabinväskor. Bär av till London med päronen inom kort, då checkar vi endast in en stor väska så jag får packa mitt i en kabinväska. De jag och Micke äger är dock större än de godkända måtten, så... Det blev dock inget i köp där, väskan jag var intresserad av låg på 1500... Lite mer än jag hade tänkt mig! 
Jag dumpade av mina inköp på hotellet, varvid vi blev upphämtade med bil. Vi åkte till ett industriområde där bl.a. Rusta, Plantagen och Bauhaus ligger. På Rusta hittade jag en klockren, grön väska för 599. Bra mycket bättre pris!
En sen lunch/tidig middag intogs på Surfer Shack, vilket påminde mycket om en amerikansk 50-talsdiner till utseendet. Maten var hamburgare, där man fick bestämma vad man ville ha en app. Jag passade på att testa vitlöks-pommes. Inte riktigt min grej - väldigt mjuka och soggy. Burgaren var dock helt ok! 
Innan jag blev avsläppt hemma tog vi en liten tur med bilen och besökt två utsikts/rastplatser där man kunde se Öresundsbron. 

Frukost:

Väskor jag funderade på att köpa:


Middag:

Utsiktsplats 1:




Utsiktsplats 2: