Göteborg 400 år
Ett försenat kalas för 400-åringen! 
Man kan ju lugnt säga att Frihamnen var full med folk igår när jag bestämde mig för att åka ut... Vilket jag egentligen inte är så förtjust i, men jag ville ändå ta ett varv och försöka uppleva det hela nu när man ändå kan. 
I ett enormt cirkustält stod en rappare och körde på scen (inget namn jag själv kände igen), jag stannade därav inte särskilt länge. Följde strömmen och hamnade bland matstånden, men var bra långa köer överallt så jag fortsatte bara förbi. Spanade en stund på Ostindiefararen, men var rätt lång kö för att få kliva på den också så det blev det inget med heller. Stod dock och kikade på det en stund från land. 
Hamnade även inne i seafood-restaurangen en sväng där det var en tävling i att öppna ostron. Därefter blev det båten tillbaka till fastlandet. 

Idag drog jag ned till Avenyn vid 11-tiden. Kungen och Drottningen är på besök och skulle åka parad ner till Gustav Adolfs torg där han skulle hålla tal. Inte ofta man får möjlighet att se kungligheterna kände jag, så man får ju passa på! Dock orkade jag inte riktigt med att följa dem ner till talet, kändes som att det lär vara knökat. Hellre jaga upp guben och ta med honom ut på äventyr! 

Frihamnen 








Kunglig parad på Avenyn