I Still See You
Micke hade beslutanderätt gällande veckans dejt-night och idag blev det movie night! Tyvärr var vi väl inte på topp någon av oss, jag var trött och hungrig och Micke hade en tuff dag och var därav på dåligt humör. Han lyckades dock trolla ihop en middag bestående av älgfärsbiffar med potatis och sås. Såsen brände han litegrann och biffarna fick inte riktigt formen han hade velat, vilket blev katastrof… Dock fick han skrika av sig litegrann, vilket jag tror var behövligt. Jag tycker dock han lyckades rädda såsen och ja, hur formen på biffarna är spelar mindre roll i min värld – huvudsaken är ju att det smakar bra. Där upplevde jag att de var bättre än sist, vilket innebär pluspoäng!
Filmen vi började se var från Mickes Watch-list där jag fick möjligheten att välja. I Still See You, en övernaturlig mysterie-thriller från 2018, föll valet på. Tyvärr tog vi oss bara ungefär halvvägs igenom filmen eftersom den började lagga och buffra en del. Vi gav därav upp efter en stund och kom fram till att avsluta filmen under morgondagen.
Den verkar dock intressant – det handlar om en stad som var med om någon form av en olycka för 10 år sedan, där många dog. De som dog finns dock kvar som någon form av spöken av sig själva, där de återspelar vissa scener ur sina liv. Huvudpersonen Veronicas pappa sitter exempelvis vid matbordet varje morgon och dricker kaffe och läser tidningen innan han plötsligt försvinner i rök.
En morgon i duschen blir dock Veronica något uppskärrad när hon ska kliva ut och det står just ett sådant "spöke" utanför draperiet och spänner ögonen i Veronica. Denne vänder sig sedan om, mot badrumsspegeln och skriver "Run" i imman.
Veronica slår sig därefter ihop med outsidern Kirk, som tycks besatt av dessa spöken, för att ta reda på mer om vem denna gestalt var och varför han hux flux dök upp hos just henne. Jag och Micke avslutade som sagt när det var ungefär en timme kvar, då befann sig Veronica och Kirk i ett förbjudet område, där de fått uppgift om att badrums-mannen ska ha mördat en tonårstjej. I detta område har alla avlidit i händelsen för tio år sedan, vilket innebär att hela lilla staden/område är i en loop där alla de döda utför sina sysslor så som vid händelsen för tio år sedan. Man hoppas därav få se själva händelsen och om det verkligen var killen i badrummet som mördat tjejen eller inte.

Lite udda på sina ställen, men tycker ändå den är bra hittills så nu hoppas jag på att vi ska kunna se klart den utan hinder.