VP-dag
Verksamhetsplanering eller VP-dag  kort och gott. Det var vad vi gjorde med jobbet idag, på Elite Park Avenue Hotel. Vi hade lite samlad information under förmiddagen i lite olika former medan vi efter lunch satt med workshops i våra ordinarie grupper. Temat vi skulle jobba med var köpt tjänst kontra egen regi, vilket var intressant att spåna kring. Inte för att vi i kundmottagningen (eller Hyresgästservice som vi heter sedan årsskiftet) beställer firmor, men det var ändå bra diskussioner som kom upp och vi fick ner ett par punkter. 
Efter att jobb-dagen var klar tog vi hyrestgästare oss till Järntorget för en AW. Jerry och jag tog en vagn i förväg, medan David, Lisa och Maria var promenadsugna. Vi tog ett bord på O'Learys och väntade in övriga tre. Vi hann även få info om att det skulle hållas quiz, dagen till ära, vilket vi sa att det kör vi på! Musik-quiz med 2000-talstema. Kändes som att David la lite press på mig när jag nämnde att jag fyllde 13 år 2000... Perfekt ju, det är då man är som mest mottaglig - det är den perioden man minns mest!! 
Hm, ja, vi får väl se
 sa jag. Vanligtvis brukar jag vara sekreterare då jag inte har kunskaperna direkt... Utöver de lite mer självklara frågorna där man ändå inte är ensam om att kunna. 
David tyckte dock jag briljerade redan på första frågan där man visade upp en musikvideo. På A skulle man skriva ned gruppens namn och på B vad kvinnan i gruppen heter. Black Eyed Peas kunde de flesta, men kvinnan fick jag värka på en bra stund. Jag kände direkt att det här, det kan jag faktiskt svaret på! Fergie kom det någonstans halvvägs igenom videon, vilket jag fick guldstjärna för. En annan fråga som övriga tyckte jag glänste på var var Katy Perrys exman hette, vilken hennes låt Hot N Cold sägs handla om. Russel ploppade upp i huvudet ganska snabbt, efternamnet fick jag värka på en stund innan jag fick fram Brand. 
I slutändan landade vi på 55 eller 56 poäng av 65 möjliga (många var värda 2-3 poäng, samt en kvitt eller dubbelt där man kunde få totalt 13). Mycket trevligt och känns som ett ställe jag hade kunnat dra med Micke till vid tillfälle. Efter det gick vi in till lokalen vägg i vägg; Oche. Där hade David bokat pilkastning. Själv brukar jag suga på det - men det var faktiskt riktigt kul! Och poäng slapp vi räkna, det gjorde en dator för oss som kände av vart pilarna satte sig. 
Gänget ville sedan dra in mot stan, medan jag själv valde att dra hemåt. Kändes som att det var lagom att ta bussen hem vid 22:05 efter en mycket trevlig kväll! 


På Elite. 

Quiz! 

Maria

Lisa

Jerry och David