Borås-klassikern
Ja, vad är Borås-klassikern egentligen? 
En bar-hoppning som Överste Ågren aka Bar-Generalen (svärfar kallad i dagligt tal) skapade 2017. Första året var det bara ett tillfälle under våren, men därefter har det varit en vandring per termin. Man får ett protokoll och inleder på en bar och har 30 min på varje ställe. Målet för vissa är att ta så många ställen som möjligt under kvällen. För andra är det trevligt att träffa gamla och nya vänner.
Jag har varit med på alla sedan hösten 2018 med ett undantag hösten 2019. Då var jag sjuk eller pank, minns inte riktigt. 
 Antalet deltagare brukar variera - första året var det 7 personer som besökte 5 barer enligt svärfar. Som flest var det 16 personer vilket skedde vid tredje tillfället, i November 2018. I år var det 13 och vi hade även med oss vår första kvinnliga deltagare i form av Victors kollega. Annars är det oftast samma folk som brukar vara med, med ett fåtal undantag.  
 
Årets barhopping började kl 12 som vanligt. Jag och Elina åkte till Borås ihop men skildes åt vid centralstationen då hon skulle träffa mammarängen och gå på marknaden inne i stan. Jag gick bort och mötte grabbarna på Bowlers i Pallas-huset som var första stoppet. Vi besökte därefter Balthazar, Orangeriet, Viskan och Vinci uder de första tre timmarna. På Hells Burger som var vårat sjätte stopp behövde jag få lite annan smak i munnen och tog en ananas-drink. Den var grym! 
Klockan 15 var det lunch på La Gustosa. Vi hade fått förbeställa mat och jag hade beställt lasagne vilken var ok. Den får 3,3 av 5 i betyg a'la Ikkis. 
Jag gjorde sedan 9 stopp till med gänget innan jag kände att det var dags för min sorti. Jag ville dock inte lämna stan utan att besök på en av mina favorit-barer i Borås - Lion Bar. De har tagit över Bishops Arms gamla lokaler, vilket man blir påmind om när man är där. De har inte ens bemödat sig med att göra om lokalen... 
 
Enligt protokollet hann jag därav med 17 ställen den här vändan vilket är i krokarna av vad man brukar hinna/orka med. Rekordet från 2022 innehas av Don Vic och stod till 21 barer/restauranger. Kan förfinats av densamme i år ihop med hans kollega. 
Ser redan fram emot nästa tillfälle då det alltidt högt i tak och mycket skratt med både nya och gamla vänner. 
 
Tre foton från kvällen: 

23:11 och på väg till 100-bussen var det lite mörkare: