Grattis Eva!
Idag bar det av till Borås för lite kalasande! Faster Eva fyller år och bjöd in. Jag och Micke har avstått under Corona-pandemin, så nu vart det liksom dags nu igen!
Kalaset började först 18:30, men vi tog oss ändå till Borås redan vid lunchtid för att delvis lösa present men även luncha med två vänner. Eller ja. En närstående och en för mig ny bekantskap. Lunchen intogs på italienska "Bistro Autentico?" vid Posttorget. Tre pizzor och en medium charkbricka blev det. Pizzorna var väldans goda, jag testade en Buffala vilken som namnet kanske antyder hade buffel-mozzarella. Jag var lite orolig att det skulle bli lite enformigt, men den slank enkelt ned. Charkbrickan som vår bekanta tog var ordentlig, även för en medium.

Jag och Micke passade därefter på att ta en dricka på Lion Bar innan vi rörde oss upp mot födelsedagsbarnet. Vi var inte riktigt först, hennes svägerska och brorson var på plats. Därefter trillade två bröder, en svägerska till, en morbror (?) med madame samt mina päron in. Lite kul hos Håkan och Eva är att man ofta blir placerad med hjälp av namnskylt. Jag blev idag placerad i köket, ihop med födelsedagsbarnet herself, hennes två bröder, mamsen, Micke, Håkan och Annika (den potentiella morbroderns tillhörande).
Middagen som serverades innehöll pastasallad, kyckling, jordgubbar, ananas, någon form av kött, bröd och ostar. Väldigt trevlig blandbricka där man fick plocka vad man gillade.
Efter presentutdelningen, där födelsedagsbarnet fick bland annat viner, utländska kryddor, kläder och hemmavirkade grytlappar bestämde jag och mamsen för att röra oss hemåt. Klockan var då någonstans runt 22:30 och vi var bra trötta… Jag sov över, medan Micke drog hem till Göteborg. Han har lite planer för morgondagen, så han tyckte det var lättare att åka hem. 

Lunch: 



Kalas: