Spelkväll
Micke får här möjlighet att beskriva senaste helgens spelkväll! Den skulle egentligen gått av stapeln imorgon, men pga dubbelbokning bytte de helg. Jag var således hemma, vilket från början inte var tanken... Ändock kommer här Mickes version av kvällens förlopp:

Var börjar man?
Jo med vilka som var med kanske! Persson, Pugh, Leo och jag inledde kvällen med att testa på Race som Pugh hade köpt på Tradera några månader tidigare. Det är ett strategispel där man efter att ha köpt varsin bil på auktion skall komma först i mål i racet med hjälp av kort man har på hand. Fördelen är att man kan både boosta och krascha andra bilar med hjälp av korten, men deltagarna får även möjlighet att lägga betting under loppet, vilket gör att det får ytterligare en nyans.  
Efter fyra race var det dags för mig att lägga en order på pizza från Del Piero. I vanlig ordning är smaken som röven - klöven, men både jag och Elina fann Spader Kung (tomat, ost, köttfärssås, bea-sås) intressant. 
Efter att alla hungriga ätit kom Emil på besök varpå vi spelade Ave Ceasar (då hade Elina precis gått och lagt sig). Ave Ceasar är ett spel där, i detta fallet, fem modiga deltagare ska ta sig runt i Colosseums miljöer. Man får inte glömma att hälsa kejsaren Ave Ceasar på vägen om nu ingen står ivägen... 
Vi hann även spela lite kort tills klockan slog 3, då det var dags för folk att röra sig hemåt. Jag slog mig ned i soffan för att varva ned innan jag skulle gå till sängs. Precis när jag släckt ned och var på väg att lägga mig ringde det på dörren. Det finns tre alternativ kring vem som söker mig såhär dags! 
Nummer ett: En granne som inte kommer in i huset. 
Nummer två: Polisen som ska gripa mig då de fått samtal om att jag är för berusad eller högljudd. 
Nummer tre: Persson som eftersöker sin telefon med laddare som låg kvarglömd i vårt vardagsrum. 
Som tur var var det alternativ nummer tre, vilket gjorde att jag kunde krypa ned bredvid Elina efter en fantastisk kväll för lite sömn! Tack och lov hade hon sovit gott och bara vaknat en gång för att gå och kissa och inte för att vi dividerade kring hur Chicago skulle spelas!