Sky Garden
Jag sov ändå bättre än jag trodde att jag skulle göra inatt. Visst vaknade jag ett par gånger och jag kände mig inte utvilad, men det var ändå helt okej.

Efter intagen frukost, vilken var sådär, tog vi tunnelbanan in mot de lite centrala delarna. Där gjorde vi vårat första stopp vid Tower Bridge som ju ändå är rätt fräck. 
Vi valde dock att inte gå in i slottet utan promenerade istället till Sky Garden där vi skulle äta vår lunch. Vi hade bokat ett bord och man kunde åka upp ca 20 minuter i förväg. Där hade man en ordentligt utsikt över så gott som hela London. Riktigt häftigt! Maten i Brasseriet upplevde jag som bra, vi damer åt varsin grillad kycklingfilé med ratatouille. Vi beställde även in en gemensam skål potatis, så vi fick 2-3 potatisar per person. Pappa tog en Caesarsallad med kyckling. Efter maten blev det en blåbärscheescake till Jessica och en banantrifle till mig. Absolut gott. 


Under lunchen kom vi fram till att vi skulle promenera över till andra sidan Themsen för att gå på museum - Clink Prison Museum. 
På vägen fastnade vi vid The Monument, vilket är ett torn till minne för en storbrand som härjade i London. Jessica och pappa valde att gå upp i tornet medan mamma och jag tog en dricka på en uteservering. 

På Clink Prison Museum handlade det kort och gott om de gamla fängelserna, där man hade ett för män och ett för kvinnor. Det handlade om fängelsetiden under medeltiden, där det inte krävdes mycket för att man skulle bli fängslad. Allt från att man hade en annan tro (vilket förvisso var en stor grej på den tiden?) eller att man översatte böcker. Lite intressant, men blev mycket läsning på engelskaefter att ha promenerat över the Millennium Bridge tog vi tunnelbanan hemåt. Vi stannade till ett stenkast från hotellet på The Swan för en middag, där jag åt en helt ok burgare. 

Tower bridge/Towern:






Sky Garden:











Promenad:






Clink Prison Museum:







Promenad samt dryckespaus:







Middag: