Flyttlass
Idag går flyttlasset mot Brunnsbo! Det har känts lite pirrigt i dagarna, ju mer man närmat sig. Det känns dock bra, har verkligen sett fram emot detta och att slippa en vinter till på skitberget i Majorna dit bussarna inte vågar åka pga snö och halka. Det problemet lär vi ju inte få det här året iallafall...
Micke frågade även för ett par veckor sedan vad jag kommer sakna med att bo på Gråberget, men jag har på riktigt inte kunnat komma på en enda sak jag kommer sakna med nuvarande boendet. Möjligen närheten till Pitcher's som jag kan tycka är trevligt att stanna till på på vägen hem. Och möjligen utsikten från bussen när den tar motorvägen till/från Järntorget under tidiga morgnar då solen går upp. Det är ganska vackert att se! Samma sak när man är på väg hem och det är alldeles kolsvart när man spanar ut över älven, förutom alla upplysta fönster på Eriksberg och Lindholmen. Den vyn har jag också njutit av en hel del! 

Just nu sitter jag således och väntar på att få klartecken från Micke på att de är klara så att man kan åka bort och börja möblera och packa upp samt skriva en liten lista på vad vi behöver skaffa oss. Vet ju redan med oss att vi är i behov av något form av torkställ och behållare för smutstvätt, men även en ny teflonpanna och ett bättre skrivbord... 

Bidrar även här med lite bilder på en tom lägenhet som Micke fick till när han hämtade nycklarna:
Taget från entrén

Badrummet (vilket ni på föregående bild ser ligger rakt fram från entrén sett) 

Gästtoalett (till vänster i entrén) 

Till vänster om badrummet ligger vardagsrummet och ytterligare ett steg åt vänster har vi sovrummet. 

Vardagsrummet

Sovrummet med utgång till balkong. Man har även utgång till balkongen via vardagsrummet, där man kliver in på dess högra kortsida. 

Korridoren bort till andra änden av lägenheten! Badrummsdörren är den första till vänster, därefter ser ni ljuset strömma ut från köket. 

Köket! 

Vi får även fullstor kyl och frys! 

Ett utav rummen bortanför köket. Kommer troligen bli detta som blir hobbyrum med kabinett, tv och spelkonsoler, men även gästrum. 
Det andra rummet var snäppet smalare vill jag minnas och kommer bli mer utav ett hemmakontor.