Tivoli/Rammstein
Andra dagen i Köpenhamn var relativt lugn. Jag och Mamsen åt frukost på hotellet, vilken var sådär. Vi mötte upp grannarna vilket innebar en fd kollega till pappa samt hans polare och deras bägge respektive. Tillsammans promenerade vi bort till Ströget. Två av oss hade väl en liten plan om att försöka hitta skor, vilket för mig gick sådär... jag har ju två par sommarskor men bägge är trasig; det ena har ett hål i ena sulan och det andra har en sprucken söm på ovansidan. Jag lyckades dock inte hitta något par jag föll för! 
Efter en snabb dryckes-paus gick vi bort till Nyhavn där vi käkade smörrebröd. Jag tog en rostbiff och en med klassikern räkor och ägg. Den sistnämnda var godast får jag säga! 
Vi promenerade sedan sakta tillbaka till hotellet för en paus inför kvällens äventyr. Alla skulle ju iväg på Rammstein utom jag och Mamsen. Vi bestämde oss istället för en kvällstripp till Tivoli, vilken enligt Google maps låg 600 meter från hotellet. När konsertbesökarnas taxi hämtat dem vid 19 tog Mamsen och jag vårt pick och pack och gick till Tivoli. Där åt vi middag på ett piratskepp (kycklingspett med klyftpotatis) samtidigt som vi planerade upplägget på vår midsommarlek. Vi redde ut vilka som skulle göra vad samt vad vi behövde införskaffa och kände oss nöjda med det. 
Vi strosade sedan mest runt, spelade en del på spelen vi hittade. Jag vann en överlägsen seger mot mamma där man ska knocka mullvadar som tittar upp ur små hål - hon fick nio träffar medan jag landade på lite mer än det dubbla. En 40p-marker fick jag. Man samlar nämligen in en massa vinstmarker som  man sedan växlar in mot en eller flera vinster son är värda ner eller mindre poäng. De lägsta är väl på 20 poäng (krafs i stil med plastiga nyckelringar) medan de dyraste är på 1000-1500 poäng (typ enorma nallar). Efter en dricka strax efter 22 gick vi och växlade in 100 marker mot ett mjukt och fluffigt får. 30 marker hade vi kvar, å andra sidan ska jag och Micke tillbaka i slutet av juli, får väl ta en sväng till tivoli och lösa in dem! 😉
(null)

Resten av gänget var som sagt på Rammstein-konsert, vilken tydligen var sådär. Alldeles för lite pyro och avsaknad av storbildsskärmar gjorde att de inte såg riktigt så bra som de hade önskat, även om det var en trevlig tillställning. 
Gissar att de lämnade arenan ungefär samtidigt som vi lämnade baren på Tivoli, då det började spöregna så fort vi klev utanför dörrarna! Och åska. Inte konstigt att det varit såpass varmt tidigare under dagen...! Jag och mammis hade ju inte långt hem men det fullkomligt dröp omoss när vi klev in på hotellet. Konsertdeltagarna hade dock lite längre att promenera hem, de dök upp ungefär en timme senare - Micke med en ond rygg då han gått lite snett. 

(null)

Idag har vi dock siktet inställt hemåt! Efter en frukost runt hörnet för mig och päronen (varm ost/skinksmörgås och varm choklad för mig) packades det sista och sambon sparkades ur sängen innan vi gav oss iväg. Första tilltänkta stoppet blev lite lurigt dock - farsan ville köpa med sig öl hem från Jacobsens Bryggeri. Problemet var att de höll på och byggbom som sjutton, så efter att ha åkt fram och tillbaka i området i tio minuter - en kvart utan att hitta rätt infart gav vi upp och siktade mot Sverige istället. 
Lunchstopp tog vi på något såpass enkelt som McDonalds efter ett förslag från Micke - Donken-nörden delux. 😉 Nu är vi dock snart hemma, GPS:en säger strax efter 17. Ska bli skönt dock - det är något speciellt med att sova i sin egen säng...! 

(null)

(null)

(null)

(null)