Flashback Friday
Throwback Thursday omvandlas idag till Flashback Friday till följd av 20 frågor, but yes - here it is!


Hästar och ridning har alltid funnits med mig, mycket tack vare min kära mamma. Hon hade ju häst redan när jag var liten men det var först något år efter att vi flyttat till Borås som jag hamnade i ridskola ihop med hennes vänninas dotter Emelie (som vi fortfarande umgås väldigt mycket med). Just den här bilden är från när jag var omkring 13 och togs sista säsongen innan jag gick upp på stor häst - därav min längd! Ponnyn i fråga hette Hampus, en fjordkorsning och det jag minns av honom är att han var en spöhatare som även ogillade fjordingen Strawberry. 
Jag minns fortfarande första passet jag red på Hampus och vi skulle galoppera på de två volterna. Av någon anledning ville jag inte galoppera just där och då, magkänsan sa bara nej... På vägen hem frågade mamma varför jag inte galopperade och jag minns att jag inte kunde beskriva det bättre än att Jag kände inte för det. Hon ville att jag skulle beskriva det bättre än så - vad är den bakomliggande orsaken jag inte vill berätta? I och med att jag inte kunde formulera det bättre än så där och då ledde det till att jag började gråta... 
Att beskriva saker i tal har alltså inte alltid varit min största styrka - text funkar bättre. Där hinner jag känna efter, tänka till, formulera mig och skriva om innan jag exempelvis trycker iväg ett inlägg. Lite annorlunda när man på stående fot ska skicka ett svar ganska omgående.