Pinchos-partaj
Lillasyster fyllde år och firade i år ganska "enkelt" med tapas på favoritrestaurangen Pinchos i Borås! Jag och Micke har ju besökt tre av fyra i Gbg och tyckt att de varit bra (även om den i Linné ligger i topp för egen del), men aldrig den i Borås. Ågrens har dock varit där och särskilt Jessica har kärat ner sig i deras mac and cheese! Dagen till ära tycktes de dock inte ha den på menyn av någon anledning och mot slutet av middagen kunde pappa inte låta bli att fråga om det är något som kommer in på menyn igen. Svaret blev dessvärre att den har en "paus", osäkert hur länge och om den alls kommer in igen. De kunde dock lösa en eller två om vi var intresserade, vilket vi tackade ja till - pappa beställde således in två stycken, en till sig själv och en som Jessica och mamma kunde provsmaka. Själv kunde jag ju inte hålla mig från att nalla en liten bit också, då de pratat såpass gott om den. Den smakade bra, men var något rinnig dagen till ära som Jessica sa. 
Själv hittade jag en helt annan favorit i menyn, under "Kidz-sektionen" nämligen Köttbullar med en duchesse och brunsås. Riktigt mumsigt! De hade även en väldigt god pasta med om det var oxfilé och svamp. Svampen hade jag kunnat skippa, tycker det är lite sladdrigt i konsistensen. God rätt ändå dock! 
Då Jessica fyllde år fick hon även avsluta middagen med en födelsedagsgåva från Pinchos; en efterrätt i form av glass (I think?), grädde och ett litet ljus! Födelsedagspresenter fick hon också; i och med att hon börjat brodera blev det ett egendesignat broderi från mig och Micke (mönstret på bild nedan!) med ett passande citat, någon form av magnetiska linjaler att mäta var på duken hon befinner sig, en låda med fack för att placera sina trådar i samt en tråd-sax. Jag och Micke beställde även hem en badbomb från Lush, vilket hon också önskat sig och en pall av något slag fick hon från päronen. Kändes som att det var uppskattade presenter! Det var om inte annat en mycket trevlig middag och kul att få träffa familjen igen.