Julaftons Kväll
Alltså på riktigt... Vi har verkligen haft en super-trevlig julaftons dag hemma hos Ågrens i Borås! Det brukar alltid vara trevligt, men känns samtidigt som att det var så otroligt längesedan jag bara njöt och kände att allt var så... perfekt! 

Dagen har varit så som den brukar vara under julafton - vi åt middag vid 13 med allt som hör vårt julbord till; skinka, rödbetssallad, sill, köttbullar, potatisgratäng, Janssons frestelse, ägghalvor, lax och korv. Pappa körde dopp i grytan och Micke hade tagit med hemmagjord senap som fick tummar upp! 14:55 startades tv:n för att se Lars Lerin tända ljuset. I övrigt tror jag faktiskt det här är första gången vi verkligen sett hela  Kalle Anka på ett x antal år. Själv satt jag väl mest med, jag älskar julverkstaden men tycker Kalles fotografiska expedition är så extremt tråkig, så jag zoomade ut litegrann emellan varven... Två styck passade även på att ta en liten tupplur. ;) 

Runt 17 begav sig vår ständige jul-gäst Mikael hemåt varpå julklappsutdelningen kom igång. Jag fick faktiskt mycket jag önskat mig men även en del överraskningar! Av brorsan och Tan fick jag en pannkaks-stekpanna med stekspade (vilket jag önskade mig) samt en burk honung som jag tror kom från Victors kollega. Mamsen gav mig fyra gardin-dekorationer till de nya gardinerna från Ullared, jag tittade ut dem själv för ett par veckor sedan. De landade ändå inom ramen för vad vi sagt att vi ska lägga per person, så jag tipsade henne då jag tyckte de skulle passa. Hon hade även löst nya sängkläder vilket jag nämnt att vi hade lite ont om.  Jessica berättade jag för att jag önskade mig örhängen som var lite mer vardagliga, men huvudsaken var att de har lite längre "pigg" genom öronen - vilket jag fick! Hon hade även hittat ett snyggt halsband samt ett nagellack som matchade en klänning som jag fått hjälp av mamma att beställa hem. Pappa hade nog inte fått något direkt tips, men han hade ändå lyckats lösa lite kul... bland annat ett spel från Lagerhaus (man nämner en bokstav och ska sen komma på ord på den bokstaven baserat på 6-12 kategorier) som vi testade redan nu ikväll; papsen, mamsen, Percy, Micke och jag. Det var tydligen lättare för oss damer än för herrarna, även om pappa, Micke och jag landade ganska nära varandra i poäng i slutändan. Micke levererade verkligen med ett kameraobjektiv! Jag hade det förvisso på känn  men efter att jag skrev om det häromsistens så uttryckte han sig på ett sätt som fick mig att bli lite fundersam... Men visst stämde magkänslan! SÅ glad över att äntligen kunna komma igång igen då det gamla verkligen gått mig på nerverna det sista...! 

Efter att Victor och Tan åkt hem avslutade vi som sagt spel och lite samtal innan det var dags även för Micke och mig att dra sig hemåt. Klockan började bli lite mycket med tanke på att vi ska tillbaka till Gbg med buss idag och iväg på nästa julfirande imorgon vid 13. Rätt skönt ändå att vakna upp i sitt eget hem i lite lugn och ro och inte känna att man måste skynda hem.