Bad start...
Inte direkt världens bästa start på dagen idag. Inledde med att gå ner i tvättstugan då vi tvättade igår fram till 21ish. Normalt ett ska man ha tillgång till torkrummet i en timme efter avslutad tvätt-tid och det var ju inga konstigheter med tanke på att vi var sist ut. Enda kruxet var att torkrummet stängdes av i samma veva som tvättavdelningen, vilket gjorde att det inte gick att torka kläderna på det sätt som man normalt sett brukar kunna göra hos oss. I och med att jag hade öppningen på K-Rauta idag innebar det klockringning redan vid 5-tiden, så jag gick upp ganska omgående för att lösa tvätten i torkrummet. Där verkar det inte hänt mycket dock, trots åtta timmar på tvättlinorna. Fick således bli ett par andra byxor - ett utav paren från Ellos! De har dock visat sig vara något stora i storleken trots allt, så de har en benägenhet att glida ner... Men ja, byxor är det iallafall!

Anyway kändes det som att problemen därefter radade upp sig en efter en därefter. Missade bussen med typ 20 sekunder - såg bakdelen på den försvinna förbi nybygget uppe hos oss... Promenad ner till Mariaplan där de lagt om gångvägen litegrann pga ytterligare ett nybygge. Tog det försiktigt i den nya trappan då jag inte litade till hundra procent på att stegen inte var hala. Det var dock inga problem. Problemet uppkom när jag satt första foten på asfalten igen. Då stack foten, varpå jag landade på ena knät - not so comfy. Därav lyckades jag inte ta mig till vagnen i tid - hade det inte varit för omkulltrillningen hade jag hunnit precis. Nästa vagn skulle dock inte gå förrän närmare tjugo minuter senare, så jag bokade uber. I väntan slog jag mig ner på sätet i kuren och placerade min påse bredvid mig. Jag riktigt såg hur den gled men kopplade inte riktigt innan den landade på backen och jag såg delar av min tilltänkta lunch på marken... Jag försökte vinkla upp min sallads-bytta som låg kvar i min påse och tryckte tillbaka locket med förhoppningen att det inte skulle följt med skit in, men visst var det deppigt att se ytterligare en sak gå åt fanders (så som jag kände just då iallafall...). Lyckligtvis hade jag vettiga kunder inne hela morgonen, glada, trevliga och lätta att ha att göra med!
 
(null)
En tidig morgon på väg nerför trappen.