Köpenhamnsweekend
Tanken var ju som sagt att vi skulle dragit till Köpenhamn över jul, men för att kunna fira jul med hela familjen valde vi att skjuta på resan. Idag var det således dags! Efter att ha tvättat så gott som hela förmiddagen (vilket det känns som att vi borde ha gjort för en vecka sedan...!) packade jag det vi skulle ha med oss och inväntade sedan chauffören. Första anhalten: K-Rauta för att hämta Micke. Andra anhalten: lunch på McDonalds i Varberg. Tredje anhalten: Köpenhamn där vi nu checkat in på Plaza precis vid centralstationen. Då vi bara är fem som åker ner klarade vi oss med en bil. Sista sträckan, typ från Öresundsbron och in i Danmark körde vi allsång... Blev allt från Köttbullar i Näsan till Bohemian Rhapsody. Inte alltid jättevackert, men roligt! 
Jag och Micke delar på ett rum varifrån vi ser ingången till Tivoli - det kommer vi besöka på söndag!  Idag har vi dock bara chillat, hängt en del på Ågrens rum, käkat middag på hotellrestaurangen Angelini och handlat dricka samt tandborstar på Netto och 7Eleven. 
Angelini får jag säga var bättre än jag trodde - jag har nog lite förutfattade meningar om att hotellrestauranger ska vara sisådär, men det var bra mat och fantastisk service! Plus i kanten för dem. Nu är jag dock trött efter lite utav en lång-dag och tänkte satsa på att krypa i säng. Imorgon blir det frukost framåt nio för att sedan styra kosan mot Ströget! 

(null)

(null)

(null)

(null)