Ridning - voltarbete
Dagens deltagare: 
Linda på Elli
Julia på Beauty
Anna på Svampen
Helene på Epos
Marie-Louise (?) på Monique
Annie på Bastian
Patrik på sin Räka

En tjej red för Malin H på Rosen samt två för mig nya tjejer på Party Pants och Della

Passet:
Nu var det allt ett litet tag sedan jag var ute och hälsade på hos töserna i stallet igen, så nu kör vi! Micke är ju dessutom iväg på äventyr med Andreas, så varför inte passa på liksom! 
Blev samma buss ut som Anna, på plats fanns även Linda, Desirè och Patrik! Desirè skulle sitta på läktaren idag och låta guben sin rida på deras nytillskott kallat Räkan. Vi fick även sällskap av Amanda som var i stan på besök vilket vart väldans trevligt - de stunderna får man allt ta tillvara på! 
Ridningen i sig bestod idag av voltarbete! Full grupp innebar fem ekipage per volt, Rosen, Della och Party var på volten närmast oss på läktaren ihop med Linda på sin absoluta favorit Elli och Marie-Louise på Monique. 
Volterna ökades och minskades i storlek, byttes varv med hjälp av volt tillbaka från den mindre volten samt galopparbete! Vi var nog ett par stycken som trodde Elli skulle bralla järnet - hon har ju tagit det väldigt lugnt det sista pga en skada i hoven, så Linda har inte ridit Elli på något år nu! deg gick dock alldeles utmärkt, fattningarna gick lugnt och fint och som Amanda sa så såg Linda nästan oförskämt nöjd ut när det var dags för varvbyte! Fullt förståeligt med tanke på att hon verkligen saknat att sitta på sin fina vita. 
Anna var väl mindre förtjust förstod jag det som. Hon sitter ju inte alltför ofta på Svampen, som väl kort och gott inte riktigt är hennes typ av häst. Än. Han kräver nog att man sitter på honom ett par gånger för att man ska hitta gasen. Anna är ju mer van vid hästar som har en naturlig gas, plus att de tydligen var jämnsidiga och hade samma starka sida, vilket gjorde att det inte riktigt gick ihop sig alla gånger. Hon kämpade dock på bra och når set väl var dags att trava av såg han väldigt fräsch ut, så nåt rätt blev det allt! 

Efter passet passade vi på att käka uppe på Hästhoven; Anna, Linda och jag. Sällskap fick vi av Helen K. Väldigt trevlig strömming blev det för min del medan Anna och Linda käkade Snitzel. 
När det var dags att dra sig hemåt hörde jag av mig till päronen och kollade läget. De hade inget direkt för sig, så jag föreslog en drink inne i stan. Blev en på Bishops innan vi började fundera på middag. Jag var fortfarande mätt, mamma var inte mycket för mat heller men papsen och Percy behövde lite mat i magen. satsade på Grenada där vi mer eller mindre bytte av Julia och hennes pappa, lustigt nog! Hade väl inte förväntat oss att det skulle gå såpass fort att mötas igen efter stallet! ;)

Foton: 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)