Strøget
Vid niosnåret vankades det frukost, på samma ställe som vi käkade middag igår. Väldigt fräsch och god frukost på det "viktigaste" utan överflöd. Mycket nöjd! Micke däremot är ju inte så mycket för frukost, så han fastnade på rummet där jag fann honom i badkaret vid ankomst. Vi har ju inget sådant hemma, vilket jag tror Micke sörjer ibland... Å andra sidan njuter han lite extra när han väl kan! Vi skulle sedan samla ihop oss och dra till Strøget var tanken. Vilket vi utförde. Herrarna var väl inte så mycket för shopping - de gick i förväg till Dubliners. Vi damer undersökte en del butiker, mestadels klädbutiker. Själv var jag i behov av nya skor; jag har egentligen bara ett par som funkar vintertid. De är bekväma och snygga i lagom mängd, men är inte några promenadskor direkt...! Kan ju säga att det gick inte särskilt fort att ta sig fram på Strøget! 
Framåt 14 var det dags för lunch på Told om Snaps i Nyhavn. I mina skor tog det en bra stund att ta sig dit, men fram kom vi! På restaurangen serverades smörrebröd - farsans önskemål då han älskar smörrebröd! Själv tog jag en med ägg och räkor som var god samt en med rostbiff som var amazing!   Även Micke fick in en som han tyckte var något av det bästa han ätit - iallafall när det kommer till mögelost, gorgonzola om jag inte missminner mig! 

(null)

På väg tillbaka till hotellet letade vi fortsatt efter en skobutik, men även efter ett apotek till Percy. Eccho var nog första butiken vi klev in och dom saved my day skulle man kunna säga...! Testade tre skor, ett av dom var bekväma om än lite märkliga till en början med det inbyggda hålfots inlägget. De hade dock vad jag sökte - ingen klack!! 
Tillbaka på hotellet slappade vi i någon timme innan det var dags att ta oss till nästa matställe; indiska Tandoori Masala, knappt femhundra meter från hotellet. Kanske inte riktigt läge att äta något såpass mättande såpass tätt i på smörrebröden, men jaja... Gott var det iallafall! Jag körde en kyckling med spenatig sås, smakade väldigt krämigt. Valde att lägga mig i mitten på starkhets-skalan (som gick från typ "ingen chili" till "en handfull" eller något i den stilen), Micke och pappa valde den näst starkaste och var väldigt nöjda med att de inte gått bananas och tagit den allra starkaste. Efter maten gäspade vi ganska ordentligt allihopa - utom möjligtvis Micke som längtade lite efter ett sunk-hak som han och pappa besökt igår kväll. Jag sa väl att fine - jag följer med, med tanke på att alla andra ville hem och runda av för kvällen. Toves hette stället, väldigt litet, baren var välfylld och cigarettröken låg tung i hela lokalen. Här blir vi inte långvariga! ansåg jag som inte röker. Det är lugnt, svarade Micke. Vi går efter den här drickan! Han dricker dock snabbare än mig,  ilket betyder att när jag druckit en hade han hunnit med två öl i samma storlek samt en fernet till varje. Sen räckte det gott och väl för mig, ögonen sved bra pga all rök (som Micke även bidrog till) och en väldigt hetsig diskussion mellan mannen i baren och en utav gästerna. Till och med så att en av de andra gästerna bad om ursäkt och förklarade att de var som en familj och att det så kan bli lite hetsigt ibland. Ändå var hon förvånad över att vi inte tagit till flykten när det drog igång. 
Till sist var det dock dags att dra sig, jag behövde verkligen hem och nana. Micke passade dock på att ta en pølse på vägen, fattar inte riktigt hur han orkade dock med tanke på all mat under dagen! 
Nu sova som sagt, imorgon blir det väl lite sovmorgon och sen in på Tivoli! 

(null)

(null)
(null)

(null)
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)