Recension: Kungsbaren
Restaurang: Kungsbaren
Inriktning: Bar/Pub
Geografi: Esperantoplatsen, Göteborg

Idag blev det lite halv-sen lunch på Kungsbaren, ett trevligt litet ställe dit Micke tar sig när han och kusinen Andreas träffas ibland. Vi har ätit här tidigare, men det var ett bra tag sedan nu. De verkar dock inte ha ändrat särskilt mycket på menyn - de har fortfarande tre sorters pizzor, två sorters kött, ett par burgare, lite pasta samt ceasarsallad och pub-klassikern fish and chips. Känns verkligen att deras inriktning är just Pub och inte direkt restaurang. 
Micke föll för en pasta med oxfile, lök, paprika och grönpepparsås medan jag satsade på deras ost-baconburgare. Om jag inte missminner mig har jag tidigare käkat deras pizza som jag minns som vettig. Jag var dock inte alls pizza-sugen, varpå valet föll på deras burgare. Det var absolut inget fel på den, men som storleken/inriktningen på menyn antydde skrek den verkligen "pub". Det var en burgare kort och gott, inget extraordinärt. Lokalen i sig är väldigt öppen och ljus med gott om plats i mitt tycke, vilket för att det känns mer som ett ställe att sitta och hänga på för några öl snarare än att käka.