Julafton
Ja, vad har vi att säga om julen i år? Jag tycker den var fantastisk! 
Lugnt, skönt, trevligt, Kalle Anka, god mat, mycket sötsaker, bra julklappar, roligt spel... Och såklart familjen. Utöver närmsta familjen hade vi herr Stanek på plats för julmiddagen, han har en stående inbjudan till jul och numera hade det noginte varit en jul utan honom. 
Efter Kalle drog vi igång julklappsutdelningen, jag körde tomteriet i vanlig ordning! Kändes som att det gick förvånansvärt snabbt i år, men å andra sidan har vi numera det upplägget att vi köper (eller gör) presenter till ett värde av 2-300 kr per present och person, vilket leder till att vi inte behöver införskaffa fler än 7 presenter vardera. Undantaget gäller dock barn under 18 år som får det antal presenter man känner för att ge. På så vis blir det inte lika många julklappar samt att de blir mer genomtänkta - det blir inte lika mycket "skit-presenter". 
I år landade iallafall min egna lilla skörd på två 3D-pussel från Harry Potter (ska bli väldigt spännande att pussla ihop!). en "trollstavspenna" (ser ut som en trollstav när man har locket på), två par strumpor, en doft-burk som man sätter ner pinnar i som hjälper till att sprida doften, en ny lila ryggsäck (min gamla är typ 15 år...) och sist men inte minst ett halsband i silver av Micke i formen av ett hjärta med våra namn. Lite svårförklarat med hjärtat och namnen, men kommer en bild nedan! 
Tror favoriten av det jag och Micke gav bort var en pizzaugn till päronen. Det är något farsan skojat litegrann om till och från att han önskar sig, men den är ju inte gratis så att säga. Nu tyckte Micke det var dags att göra slag i saken och köpa den! Den var väldigt uppskattad, papsen såg väldigt glad ut när han väl förstod vad det var för något. 
Vi gav även bort ett spel till Jessica som innebär at man ska placera ut låtar i rätt ordning på en tidslinje efter när låten kom ut. Jessica var riktigt grym på det hela, även om Micke var tätt i hälarna på henne. Sista matchen avslutades framåt halv två-två varpå vi kröp i säng. 
 
Julmat:  
 
 
 
 
 

Julklappsutdelning: 
 
 
 
 
Julklappar: 
Min julklapp till Micke (fluga med fjädrar framåt) ihop med en svart skjorta. 

Jag med mitt halsband som jag fick av Micke!