Mini-kalas
Ja, man får väl kalla det lite mini-kalas när päronen tar med sig syrran och kommer till Borås för en dejt! Quiz var det planerat för, nere på Pitchers. Innan dess blev det dock middag - burgare för mig och Jessica, pastan för papsen och ceasar-sallad för mamma. Micke hade käkat sen lunch och hoppade käket. 
Familjen hade även med sig presenter! Ett Harry Potter-pussel, strumpor, en mini-skål i glas (jag fick en likadan i större format av Victor och Tan för något år sedan eller två) samt en kylskåpsmagnet. Även Micke fick en present i form av en flaska alkohol. Mycket kul! 
Själva quizen får jag säga gick bra, vi passerade 20 poäng, 22 tror jag till och med vi landade på. Vinnarna hade 24 om jag inte missminner mig. Var dock några stolpe ut - vi svarade fel på vem som skrev Robinson Crusoe (tre pers envisades med Willem Defoe, för Daniel var ju "skådisen"), några var inne på rätt milantal mellan Göteborg och Luleå (eller vilken norrländsk stad det nu var) men vi la oss för lågt, o.s.v. Kul var det ändå, och nu när päronen är panskisar kanske man får torsdags-besök lite oftare?