Baker Street
Kan ju lugnt säga att jag var trött på hotellfrukosten, så jag gick ut till Pret A Manger där jag åt en varm ost/Bacon fralla. Engelskt Bacon då samt ett vändstekt ägg. 
Vi drog sedan till Baker Street där jag var lite intresserad av Sherlock Holmes-museet. Det var dock inte mycket att hänga i granen, väldigt litet och inträngt på tre små brittiska våningar. Lite kul med vaxfigurerna på tredje våningen dock, även om de inte var många. Vi passerade även shoppen där vi handlade. Jag höll mig i skinnet och löste enbart ett bokmärke. 
Vi besökte även Beatles-shoppen som låg vägg i vägg (pappas önskemål) innan vi gick över gatan och käkade burgare på Five Guys. Där valde man sin burgare - original, ost, bacon eller ost/Bacon, följt av upp till 15 tillbehör som man ville ha på. 
Vi gav oss sedan iväg till Harrods, ett lyxköpcentrum i fem våningar. Det var rätt kul, bara att gå och titta på all lyx - särskilt smyckena var väldigt fina. Lite nyfikna på priserna dock, som tyvärr inte stod utskrivna, då vi misstänker att de kostar en del... 

Vi gjorde ett pitstop på hotellet, jag och mamma tog ett längre stopp medan papsen och Percy gav sig ut på nytt ganska omgående. Vi mötte därav upp dem vid Cicchetti i Covent Garden där vi skulle äta kvällens middag. 
Det var den restaurangen päronen egentligen tänkt sig första kvällen, då pappa tänkte lite fel. Han hade markerat en restaurang, troligen efter ett tips någonstans ifrån, och fick då för sig att det var den de ätit på ihop med Håkan och Eva. Så var det ju alltså inte... Nu blev det dock rätt! 
Det fungerade lite som med spanska tapas - man beställer in lite rätter som kommer in allteftersom de blir klara. Vi tog bland annat in två sorters pizzor (ungefär som en Billys Panpizza i omkrets), ravioli, gnocchi och en sorts risbollar. Kändes som att det blev en intressant blandning av sådant man själv var intresserad av men även mat man inte själv hade beställt. Dock blev jag lite halvstressad av att det kom in mat "hela tiden". Kändes som att jag kastade i mig maten för att hinna få plats med allt på bordet. Det hade jag såklart inte behövt, men reptilhjärnan slår ju till ibland... 
Maten tycker jag var helt ok, men det som gjorde det hela var personalen. De gjorde ett utmärkt jobb och var otroligt trevliga och charmiga och skojfriska. Lite sega mot slutet och ett par små-missar, men otroligt bra att ha att göra med. Rekommenderas - men kanske bättre att gå på lunchen än middagen...













Lunch


Harrods 








Middag:



Golddigger

Peachy Blinders - väldigt söt drink

Margherita

Panzerotto Pugliese

Lasagne al Forno

Ravioli Spinaci

Insalata Caprese 

Sicilian Arancini

Gnocchi Gorgonzola