Battersea Power Station
Pappa har pratat om Battersea Power Station sen vi lämnade Sverige, så idag tog vi oss dit. Det var väldigt smidigt med tunnelbana, vi stannade precis utanför Battersea. Där inne hade de gjort om till ett shoppingcenter, vilken jag och mamma undersökte. Papsen och Percy ville dock upp i en utav skorstenarna där man kunde åka upp med en hiss. Det var tydligen lite häftigt, samt att man kom upp utanför och fick en god vy över London!
Shoppingen var sisådär, många dyrare märkes-butiker. Vi var dock inne i en bokbutik och kikade lite, vilket var trevligt. Blev inget inhandlat dock. 
Vi passade även på att äta innan vi lämnade Battersea. Jag och mamma skulle äta bao hade vi tänkt, men det gick sådär... När vi var där första vändan hade de inte hunnit öppna. När vi kom andra vändan (då de faktiskt hade öppnat!) så hade dom inget wifi så de kunde inte skicka några beställningar till köket. Vi gick därför till samma ställe som papsen och Percy och käkade varsin liten kyckling poke bowl. Vi höll oss ganska lighter eftersom vi planerat indiskt till kvällen och det brukar ju vara väldigt mättande. 
Vi tog därav en Uber Boat till området för restaurangen. Vi passerade både Big Ben och London Eye innan vi la till vid piren. Vi tog en dryckespaus och traskade runt litegrann, besökte åter en Harry Potter-butik, men köpte ingenting. Tittade förbi Trafalgar Square och drog oss sedan mot restaurangen. Jag började känna mig lite trött, så jag ville egentligen bara äta och åka tillbaka till hotellet. Den indiska var bra. Jag och mamma åt Ruby Chicken vilken var bra. Det var alldeles lagom mycket mat, så vi var nöjda. 
Det verkar även ha varit i lagom tid som vi gick dit, för när vi skulle gå var det huuuur lång kö som helst! Jag och mamma åkte då hemåt medan övriga två upptäckte området en stund till. 

Battersea:








Båtturen: 




Trafalgar Square:






Middag: