Halloween på Liseberg
Istället för att dra hem en massa folk på kalas så passade vi på att dra med min familj till Liseberg. Där valde vi att äta på 1923 – ett ställe där jag endast ätit julbord tidigare. Jag minns det som att det var ett väldigt stort julbord med mycket mat och att det var väldigt gott.
Vi mötte således upp päronen och syrran på Liseberg, där vi först tog en dricka på en italiensk restaurang innan vi gick till 1923 för vår middag. Där intogs en kött-tallrik, eller snarare två som delades på tre personer vardera. Tyckte inte det var dåligt, men kände att jag kanske skulle satsat på fiskgrytan ändå som jag var lite sugen på.
Efter det tog vi ett varv på "nedre plan" på Liseberg, spelade på en del hjul vilket gick sådär. Hade verkligen inte turen med mig i år… Var ett nummer/en bricka off ett x antal gånger. Ingen vinst för mig denna vändan…! Vi passerade såklart även skräck-området borta vid "hamnen" där det vara samma teman som förra året. Ena halvan var lite "gothiskt" med kors, balrog-liknande varelser, gargouille-liknande figurer samt svartklädda, huvförsedda monster som även vandrade runt bland besökarna. Andra delen, kring Spökhotellet Gasten, hade cirkus-tema med skräckinjagande clowner som vandrade runt. Den delen av Halloween på Liseberg jag gillas bäst… De övre planen ska jag ärligt säga att jag inte besökt på år och dar… Får försöka lägga in det i nästa års planering. Innan hemgång passade vi dock på att spela på Polly-hjulet där Micke vann en 2-kilos förpackning till Jessica.

1923



Dekorationer







Spök-sidan